Våre produkter er velkjente merkevarer og god kvalitet! Men det kan oppstå mangler ved alle produkter, dersom dette skjer med en bobil eller ei vogn du har kjøpt hos oss må du snarest registrere en reklamasjon.
Når kan jeg reklamere?
En reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen – eller burde oppdaget den.
Som standard må reklamasjonen skje senest 2 år etter at du overtok produktet. Dersom produktet er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år ved vanlig bruk, er fristen for å reklamere 5 år.
Den nye forbrukerkjøpsloven som gjelder produkter kjøpt etter 2023 (eller kjøretøy førstegangsregistrert etter 2023) stiller økende krav til kunden å dokumentere hva mangelen skyldes dess nærmere man kommer femårsfristen.
Enkelte av produktene våre har en produsentgaranti som går utover forbrukerkjøpslovens krav, og har f.eks. opp til 10 års garanti på hele eller deler av produktet, for eksempel garanti mot fuktinntrenging i kjøretøy såfremt serviceprogram overholdes. Denne type garanti ut over lovens krav er en avtale mellom deg (forbrukeren) og produsenten, hvor vi fungerer som mellomledd.
Feilen du reklamerer på må skyldes en produksjonsfeil eller andre iboende feil ved produktet. Skader som følge av manglende vedlikehold, feil montering eller uriktig bruk, vil ikke være en godkjent reklamasjon.
Hvordan reklamerer jeg?
Før du starter kan det være lurt å finne frem dokumenter, foto, kvitteringer osv.
For å registrere en reklamasjon ber vi deg om å fylle ut vårt reklamasjonsskjema. Fyll ut skjemaet under så detaljert som mulig, så tar vi kontakt med deg så snart vi har fått sett på saken.