Challenger Norden-Line

Challenger Norden-Line bobiler har karosseriplater i aluminium! Glassfiber er standard i mellom-Europa, men er mindre egnet i vårt skandinaviske klima, da glassfiberen kan sprekke etter flere sesonger med store temperatursvingninger.

Kjøper du en ny Challenger fra Bobilkjeden kan du være helt sikker på at Norden-Line er inkludert.

Challenger med Norden Line, trenger vi alt dette da? Avgjør selv:

Aluminiumslaget i veggene er det viktigste punktet – dette kan ikke ettermonteres, og sørger for et langt mer motstandsdyktig ytre både hva angår mekanisk påvirkning og spenninger som følge av temperaturforskjeller. Laget med aluminium eliminerer nærmest muligheten for sprekkdannelse og dermed er frostsprenging og vannlekkasjer noe som forsvinner i bakspeilet. Dette er kjekt mens du eier bobilen, og minst like kjekt den dagen du skal selge.

Challenger solgt via offisielle forhandlere i Nord-Europa har et ytterlag med aluminium i veggene, som både forsterker og beskytter. Klikk på bildet for detaljert visning.

Arctic-pakken så sitt lys etter innspill fra norske Challengereiere tidlig på 2000-tallet, og fabrikken tok utfordringa på strak arm, med stadige forbedringer i årenes løp. Med sine mange bestanddeler er pakken viktig, den gir deg mulighet for å bruke din Challenger bobil utenfor det vi kan kalle ‘toppsesong’ – nemlig 3/4 av året her i nord – vår, høst og vinter. Challenger uten Norden Line er fine bobiler å bruke på sydligere breddegrader, men er begrenset til å være sommerkjøretøy her i Skandinavia, feks. uten isolert og oppvarmet gråvannstank kan denne fryse ved nattefrost over tregrensa selv midt på sommeren, og feks. uten vinterdeksler for kjøleskapet øker sjansen for å få snø inn i bodelen via luftespaltene, samtidig som hele kjøleskapet blir fryseboks.

Trygt kjøp

Norden Line omhandler også komfort. Hittil har vi kun tatt for oss potensielle, kostbare problemer som unngås.  Gulvvarme, ekstra isolering av førerhuset og oppgradert oppvarming av bodel – også under kjøring, for passasjerenes skyld, eller for å ha varm bodel i samme øyeblikk du stopper for kvelden – gjør at Challenger går fra ‘brukbar’ om vinteren, til ‘velegnet’. Ingeniørene hos Challenger innser at det er ikke tilstrekkelig at en bobil er robust, den må også være praktisk og komfortabel selv under krevende forhold. Med Norden-Line ivaretas disse tre punktene i Skandinavia. Det er en fin bonus at oppvarming med kjøretøyets diesel er langt mer kostnadseffektiv og praktisk enn oppvarming med gass.

Visste du forresten at Challenger er isolert med såkalt ‘Grade 3’ isolasjon, som er den høyeste standarden innen bobil?

Norden Line er alltid inkludert ved kjøp fra norske Challenger-forhandlere!